Ekonomi

Ev ve mutfak eşyaları sektörü 4 milyar dolar ihracat hedefliyor

EVSİD, Konut ve Mutfak Eşyaları bölümünün yeni dönem hedeflerini düzenlediği basın toplantısıyla duyurdu. EVSİD Lideri Talha Özger, toplantıda sektörün 2022 performansı ve 2023 hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu.

2023 yılında departman olarak düzenleyecekleri 9 farklı etkinlikte ülke markası algısını daha yukarılara taşımayı hedeflediklerini söyleyen Özger, “Made in Turkey” denilince akıllara mutfak eşyası sektörünün gelmesini istediklerini söyledi. bütün dünyada.

2022 yılında elektrik fiyatlarındaki artışın, Türk Lirasındaki maliyet artışlarının, Rusya-Ukrayna savaşının, Mısır ve Cezayir’deki sıkıntıların ihracatı olumsuz etkilediğini ifade eden Özger, talebin arttığı dönemde dolar bazında fiyatlarını yükseltmek zorunda kaldıklarını söyledi. Dış pazarlarda Türk işleri artarken, bazıları pazarlarda kayıplar yaşadıklarını belirtti.

“İhracatta 2. Sıradayız”

Türk üreticiler olarak 2022 yılında yaşanan aksaklıklara rağmen üretime devam ettiklerini, porselen, seramik ve plastik cam gibi ağır hizmet kümelerinin ihracatının genel sektöre göre daha fazla arttığını belirten Özger, bölümün 184 ülkeye ihracat yaptığını belirterek, ilk 10 ihracat pazarının toplam ihracat içinde yer aldığı görülmektedir. Payının yüzde 49 olduğunu ve en değerli ihracat pazarının yüzde 55 ile Avrupa olduğunu kaydetti.

Türkiye konut ve mutfak eşyası branşının Çin, Almanya, İtalya, Hollanda ve ABD’nin ardından pahalı bazda ihracatta 6. sırada yer aldığını vurgulayan Özger, “Bu ülkelerin ithalatını hariç tuttuğumuzda 2. sıradayız. Pandemi öncesi birim ihracat değerimiz 3,2 dolar/kg iken bugün 3,7 dolar/kg seviyesine ulaştık ve 2023 yılında 4 dolar/kg’ı aşmayı hedefliyoruz. Hacim olarak ise 4 milyar ihracat hedefliyoruz. 2023’te dolar” dedi.

“Made in Turkey deyince aklımıza mutfak eşyası sektörü gelsin istiyoruz”

EVSİD olarak 2023 yılında 9 etkinlik düzenleyeceklerini belirten Özger, “Davetiye ile etkinliklere Mart ayında sadece Avrupa’da başlayacağız, ardından Balkanlar’a ihracata yeni başlayan firmaları ısıtmak istiyoruz. Haliç Kongre Merkezi’ni daha da büyüterek 150 alıcıyı Türkiye’ye getirmek.

EVSID Connect ikili iş görüşmeleri etkinlikleri 11-16 Haziran’da Mexico City, 9-11 Temmuz’da Tokyo, 12-14 Temmuz’da Seul ve 13-16, 3-8 Ağustos’ta Kazakistan’da Eylül ayında Yalnızca Latam Davetini gerçekleştireceğiz Şili, Santiago’daki olay.”

Gerçekleştirecekleri tüm etkinliklerle ülke markası algısını yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Özger, “Tüm dünyada ‘Made in Turkey’ denilince akla mutfak eşyası sektörünün gelmesini istiyoruz. Bu doğrultuda , önce ülke markamızı ön plana çıkarmak, ardından kendi markalarımıza yatırım yapmak istiyoruz.

Markalaşma alanında çok önemli çalışmalar yapan ve büyük ilerlemeler kaydeden firmalarımız var. Yakında başlayacak olan Ur-Ge projemiz kapsamında markalaşma, endüstriyel tasarım ve ambalaj tasarımı konularında danışmanlık alacağız. Bu projenin yüzde 75’i devlet tarafından karşılanacak. Fuarlarda şube olarak ülke markamızı ön plana çıkaracak bir yol haritası çizeceğiz.

“Sektörümüzde e-ticaret hacmi büyüdü”

Talha Özger, sanayiciler olarak enerji, doğalgaz ve lojistik maliyetlerinin en büyük problemler arasında yer aldığına dikkat çekerek, “İhracatta rekabet edebilmek için navlun fiyatlarında düzenleme yapmak gerekiyor. Dışarıda üretim yapan firmalar için. Marmara Bölgesinde Organize Sanayi Bölgelerine raylı sistem getirilmesi için talep var biz yaptık.Raylı sistemi Organize Sanayi Bölgesinden geçirip konteynerleri boşaltmak firmalar için büyük avantaj olacak Böylece firmalar makine, hammadde alımları ve farklı iş kollarına yatırım yapma esnekliği kazanacaklar” dedi.

Sektörün her yıl kalıplara ve yeni ürünlere yoğun yatırım yaptığını belirten Özger, sözlerini şöyle tamamladı:

“Kendinizi yenilemezseniz bulunduğunuz pazarları kaybetme riskiniz var. Departmanımızdaki şirketlerimizin her yıl büyük miktarda kalıp yatırımı ve yeni çalışmaları oluyor. Bunu yapmazsak sürdürülebilirliği sağlayamayız. Sürekli yeni işler geliştiriyoruz ve içinde bulunduğumuz çağın gereklilikleriyle uyum içindeyiz. Pandemi ile birlikte insanlar biraz da olsa mutfaklarında vakit geçirmeye başladı.

Sektörümüzde e-ticaret hacmi büyüdü. Sanayicilerimizin her zaman yatırım iştahı olmuştur ve olacaktır. Firmalarımız gastronomiye özel çalışmalar üretmeye başlıyor. Bugün televizyonlarda yayınlanan yemek programları da şubemize olumlu katkılar sağlamaktadır. Kullanıcıların orada gördükleri tencere, tava, tabak, saklama kabı ve porselen tabakları satın alma isteği uyandırıyor.”

odemisajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu